Trendek, technológiák, fogyasztói szokások - amit a mobilfizetés világáról tudni érdemes.

Kiderült, ki a Black Friday igazi nyertese

2015/12/03. - írta: Mobilpénztárca

November utolsó péntekén, pontosabban 27-én rendezték a Black Friday-t, azaz a nagy őszi leárazás-napot. Amellett, hogy az áruházaknál - főleg az Egyesült Államokban - idén is hatalmas tömeg alakult ki, a netes vásárlás egyre hangsúlyosabban jelenik meg a "fogyasztás ünnepén". Sőt, a mobilok is egyre nagyobb helyet kérnek maguknak.

November 27-én rendezték a Black Friday-t, azaz a Fekete pénteket. Ez volt az a nap (illetve egyre inkább hétvége), amikor az áruházak jelentős kedvezményekkel, komoly árleszállításokkal várták a vásárlókat - műszaki cikkek, ruházati termékek, ajándékok - látványos, vevőcsalogató akciókban. Maga az elnevezés arra utal, hogy az üzletláncok számára az év nagy része veszteséges (ezt a könyvelésben piros színnel jelölik), a karácsonyi csúcsszezon - azaz az év utolsó néhány hete - viszont átfordítja ezt nyereségbe: ezt jelölik feketével.

Nem kérdés, hogy tarol a netes vásárlás – de a mobilban van a nagy lépés

A Bloomberg hivatalos amerikai kereskedelmi adatokra hivatkozva írt arról, hogy 103 millióan vásároltak a hétvégén online Amerikában. Ez pedig azt jelenti, hogy a netes vásárlás több embert mozgat meg, mint a fizikai boltok nagy leértékelései (a felmérések szerint ugyanis 102 milliónál kevesebb amerikai választotta a klasszikus boltokat).
241812-121126-black-friday.jpg
Az online vásárlások harmadát mobilról folytatták

A cardnotpresent szakportál szerint 4,45 milliárd dollárt költöttek az amerikai vásárlók a hétvégén a webshopokban, ez pedig jelentős, 14 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest.

Érdemes megnézni azt is, hogy mit vásároltak az amerikaiak a mobiljukon keresztül. A PayPal összesítette a Black Friday napján rendszerében feldolgozott mobilkészülékes fizetéseket.

Mobilkészülékről vásárolt leggyakoribb termékkategóriák a Black Firday napján

  1. Divatcikkek (a következő kategóriánál négyszer népszerűbb)
  2. Elektronikai árucikkek
  3. Kozmetikumok
  4. Játékok

Országok tízes toplistája a Black Friday napján történt mobilfizetések alapján

  1. Amerikai Egyesült Államok
  2. Egyesült Királyság
  3. Németország
  4. Ausztrália
  5. Kanada
  6. Olaszország
  7. Spanyolország
  8. Franciaország
  9. Írország
  10. Hollandia

A boltok természetesen egyre inkább ösztönzik online vásárlásra a vevőket: különféle, csak a neten elérhető akciókkal, kedvezményekkel, kuponokkal várták őket a hétvégén is. Sőt, a legtöbb nagy üzletláncnak – már messze nem csak Amerikában, hanem például Magyarországon is – saját mobil applikációja van: ezeken az alkalmazásokon további kedvezményeket kínálnak a vevőknek. A sokszor alacsonyabb árakon túl a mobilos vásárlás mellett szól a karácsonykor halmozottan jellemző hatalmas tömeg, lökdösődés és stressz elkerülésének lehetősége, valamint az, hogy a vásárlási folyamatot jól nyomon lehet követni, és a fizetés is sokkal kényelmesebb.

A PayPal adatai egyébként azt mutatják, hogy a telefonon keresztül vásárlók délután voltak a legaktívabbak: a cég szakértői elemzése szerint sok amerikai kora reggel elment az áruházakba, majd délután otthon folytatta a vásárlást.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mobilfizetes.blog.hu/api/trackback/id/tr918135132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.12.03. 23:16:10

A mobilos vásárlásnál kényelmetlenebbet nehéz elképzelni, mazochista tiniken kívül nem tudom, hogy ki használja. A webshopok többsége nincs mobilra optimalizálva és a keresés is sokkal egyszerűbb nagy képernyőn, teljes billentyűzettel.

Mobilpénztárca 2015.12.07. 13:50:56

@Online Távmunkás: az általad felvetett problémáról készült egy felmérés is:
www.barclayscorporate.com/content/dam/corppublic/corporate/Documents/research/Future-of-m-commerce.pdf
(11. oldal)

Valóban nagyon sok webshop még nincs mobilra optimalizálva, de ez inkább csak idő kérdése - a nagyobb webshopok többnyire már megugrották ezt a feladatot. Tableteken pedig - amik szintén mobileszközök - már most sem vészes. :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.12.07. 20:48:52

@Mobilpénztárca: Nekem minden mobileszköz túl lassú és az asztali géphez képest nehezen kezelhető: a billentyűzet kisebb (nem véletlenül még mindig az ékezetek hiánya a norma mobilon), másolás-beillesztés nehézkes, nincs tabulátor, nehezebb keresés a weblap szövegében, több böngészőablak vagy dokumentum közötti másolás is nehézkes. Ezek már egy komolyabb komment vagy hosszabb e-mail írását is lassítják, nem beszélve a vásárlás során kitöltendő űrlapokról.

Balt 2015.12.26. 12:03:58

A saját mobilalkalmazás meg nyilván a kereskedő érdeke, de egyszerűen nem vagyok hajlandó plusz alkalmazást telepíteni arra, ami (mobil)neten is elérhető. (Beleértve a Fb-ot is a messengerével együtt. Suxx.)
süti beállítások módosítása