Két hete írtuk, hogy a fizetés beépül minden kütyübe. Most a napszemüvegeken a sor. Új rovatunk indul.
Amikor Dolgokról beszélünk, nem véletlenül írjuk nagy betűvel: az Internet of Things koncepció kicsit szerencsétlen fordításáról beszélünk. Valójában találóbb lenne tárgyakról, vagy kütyükről beszélni. Miről is van szó? Arról a jelenségről, hogy különböző hétköznapi használati tárgyakba építenek mindenféle szenzorokat és chipeket: a hűtőszekrényektől a lámpaizzókon át a farmerkabátokig.
A pénzügyi technológia (lásd még: fintech) se marad ki ebből a trendből. Lassan állandó rovatot indíthatunk arról, hogy melyik iparági óriás éppen milyen kütyübe próbál fizetési funkciót tenni. És miért is ne? Íme tehát: Fizetést minden Dologba!
Láttunk már fizetésre képes mandzsettagombot, hűtőszekrényt, a Visa tavaly a riói Olimpián fizetésre alkalmas gyűrűt mutatott be, legutóbb pedig a Mobile World Congressen az autók voltak soron. Most pedig a Visa jóvoltából majd napszemüvegünket érinthetjük a terminálhoz – vagyis egyelőre csak az ausztrál fesztiválozók.
Felmerülhet az olvasóban a kérdés, hogy vajon ezt mennyire gondolja komolyan a Visa. A válasz: félig-meddig. Ezek a kütyük valójában mind úgy működnek, hogy a chipet összekötik egy bankkártyával, így tehát a háttérben minden esetben egy bankkártyás tranzakció történik. Ez azt is jelenti, hogy a kártyatársaság minden egyes tranzakció után megkapja a neki járó díjat. A kártyabiznisz tehát köszöni, jól van, innentől pedig belefér a kísérletezés a különböző formai kivitelekkel.
Nincs ez másképp a most bemutatott napszemüveggel sem, méghozzá olyannyira nem, hogy a Mashable-nek egészen nyíltan beszélt erről a Visa digitális megoldásokért felelős alelnöke. Sam Shrauger elmondta: „Nem mi akarjuk meghatározni, hogy melyik fizetési élmény lesz a nyerő. Mi minden virágot hagyunk kinyílni, aztán majd a piac kiválasztja a neki legjobban tetsző fizetési módot.” Szerinte a Visa célja inkább megmutatni, hogy „bármilyen, internetre kapcsolt vagy chip hordozására alkalmas eszköz szolgálhat fizetési eszközként.”
Valóban látszik már egy ideje, hogy a kártyatársaságok ezt a stratégiát részesítik előnyben. A Visa napszemüvege ugyanazt a tokenizációs technológiát használja a kártyaadatok védelmére, amit az Apple Pay is használ (lásd korábbi írásunkat). A MasterCard hasonló megközelítést alkalmaz az okosórák piacán. Mi pedig kíváncsian várjuk, legközelebb milyen kütyüvel fogunk a mindenkori holnaptól kezdve fizetni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.