Trendek, technológiák, fogyasztói szokások - amit a mobilfizetés világáról tudni érdemes.

Szeretik a vendégek a mobilfizetést? Mit mondanak a magyar éttermek?

2014/06/30. - írta: Mobilpénztárca

Néhány napja foglalkoztunk azzal, hogy mennyire fontos lehet a vendéglátóipar számára az, hogy nyitott legyen az új fizetési technológiákra. Kíváncsiak voltunk a magyar éttermek véleményére is.


Szakértők szerint stratégiai fontosságú a vendéglátóipari egységek számára az, hogy minél hamarabb nyissanak az új fizetési technológiák - például a mobilfizetés - felé. Gyakorlatilag már zajlik az a folyamat, amely széles körben lehetővé teszi az éttermek, kávézók, büfék számára az újfajta fizetési technológiák használatát: az elmúlt 1-2 évben tömegek kezdtek el mobilfizetést használni, látványosan megnőtt a fogyasztói igény az új technológiák iránt.

A mobilfizetés alapvetően nagyon gyors és biztonságos fizetést tesz lehetővé, segítségével egyszerűen használhatják a vásárlók (és az elfogadóhelyek) a különféle kuponokat, hűségprogramokat, és azt sem szabad elfelejteni, hogy sok, az új technológiákra nyitott fiatal fogyasztót is be lehet csábítani a vendéglátóhelyre.

Egyáltalán nem vagyunk lemaradva

A nemzetközi trendeknek megfelelően egyre több magyar étteremben fizethetünk a telefonunkkal. A Mobilfizetés Blog több olyan éttermet is megkeresett, ahol már aktívan használják az OTPay mobilfizetési rendszert. A budaörsi Club Oliva étteremtől megtudtuk, hogy több vendég is fizetett már az okostelefonjával náluk. A mobilfizetés lehetőségét komoly marketing-jelenlét kíséri, például a kártyatársaságok logója mellett fel van tüntetve az OTPay is.  

Hetente 20-30 vendég használja az OTPay-t Café Lütyő-ben. Mint azt a budaörsi étteremben elmondták, a vendégek akár egy gombóc fagyit is szívesen kifizetnek a telefonjukkal, de nagyobb éttermi számlákat, akár 7 ezer forintosat is kiegyenlítettek már a mobilfizetési rendszerrel.

Az étteremben elsősorban a gyorsasága és az olcsósága miatt szeretik az OTPay-t: a tranzakciót pillanatok alatt el lehet végezni, ráadásul a menedzsmentnek külön terminált sem kell használnia, hiszen a fizetés rendkívül egyszerűen, QR-kóddal történik.


ranthus.jpg

Fotó: Café Lütyő Facebook


Országszerte egyébként több tucat vendéglátóhelyen fogadják már el a Cellum-csoport által fejlesztett OTPay-t, köztük olyan csúcséttermekben, mint a budapesti Costes vagy a balatonszemesi Kistücsök, de pizzériák, kávézók és büfék is várják a telefonjukkal fizető vendégeket.

Így működik

Az (ingyenes) OTPay alkalmazás segítségével egyszerűen és biztonságosan fizethetünk üzletekben vagy vendéglőkben is.

Az applikációt azon boltokban, éttermekben vagy online kereskedőknél használhatjuk, ahol kint van az OTPay logó, a mobiltelefont ugyanúgy lehet használni a fizetéshez, mint a hagyományos bankkártyákat. A boltok esetében csupán egy előre kihelyezett QR-kódot kell lefényképezni, míg internetes vásárlásnál elég a telefonszámunkat begépelni, így nincs szükség a plasztik kártya fizikai jelenlétére.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mobilfizetes.blog.hu/api/trackback/id/tr456455905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Túrós (törölt) 2014.06.30. 15:34:15

annyira durván digitális lesz nemsokára a világ, hogy ha valamit tényleg biztonságban akarunk tudni azt pont nem digitálisan fogjuk tároli...
süti beállítások módosítása