Május elején indult el az OTPay, az OTP mobilfizetési szolgáltatása, amit a Cellum-csoport fejlesztett. Az okostelefonon futó integrált mobilfizetési alkalmazással az internetes kereskedők mellett az országban elsőként a boltokban is lehet fizetni, és bármelyik bank ügyfele használhatja. Forrai Péter, az OTP Bank ügyvezető igazgatója az applikáció különlegességeiről is mesélt a Portfolio.hu-nak adott videóinterjújában. Elmondta: akkor lenne elégedett, ha tízmillió magyar használná az OTPay-t, azonban egyelőre tíz-, majd százezres felhasználói számra számítanak.
Fizetés interneten ez a kulcsmondat a banknál. Sokszor fizetünk az interneten a a bankkártyánkkal úgy, hogy az adatainkat megadjuk. Ez azonban nehézkes, hosszadalmas, és sok ügyfélben biztonsági kérdéseket vet fel. Ezzel szemben az OTP esetében egy biztonságos regisztráció után ezeket a kártyaadatokat az applikáció és félig a felhő tárolja. A fizetés során a termék kiválasztása után már csak a telefonszámot kell megadni, és az üzenet a telefonra jön. Az applikációban lehet jóváhagyni a tranzakciót, tehát teljes mértékben saját kontrollom alatt marad az eszköz.
Más szolgáltatásokat is tartalmaz az applikáció: lekérdezhető a bankkártya egyenlege és telefonszámra át lehet utalni, igaz, ez csak OTP-s kártyák között működik. Boltban is lehet majd fizetni vele, például ahol nincs POS-terminál. A kihelyezett QR-kód végzi el a bolt azonosítását. Forrai Péter akkor lenne elégedett, ha ezt tízmillió magyar használná, azonban egyelőre tíz-, majd százezres felhasználói számra számítanak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.