Londonban teszteli a mobilfizetést a Tesco. Az áruházlánc vásárlói egy QR-kód lefotózásával tudnak fizetni.
Nem tett le az újfajta fizetési technológiák bevezetéséről a Tesco - sőt, a nemzetközi tech-sajtó viszonylag gyakran számol be az áruházlánc tesztprogramjairól, vagy konkrétan megvalósult tervekről (az egyik londoni reptéren működő virtuális bolttal már mi is foglalkoztunk).
Néhány hete ismét tesztelt a világ egyik legnagyobb áruházlánca, a PowaTag fejlesztőcéggel közösen: egy londoni boltban okostelefonos alkalmazással tudtak vásárolni. Az alkalmazásban regisztrálhatják bankkártyájukat, betéti-vagy hitelkártyájukat, majd a pénztárnál egy QR-kódot beszkennelve fizethetnek. A Tesco természetesen a gyorsaságra helyezi a hangsúlyt - a marketingkampány szerint 30 másodperc alatt megvalósul a fizetés.A mobilfizetést egyébként konkrétan ingyenebéddel népszerűsítette az áruházlánc: az első 500 telefonal fizetőt meghívták ebédelni az áruházban. Az akciót nem véletlenül csatolták a marketingkampányhoz: a boltban leginkább ebédidőben alakulnak ki sorok, a közeli irodák dolgozói ilyenkor szinte megrohamozzák a boltot - a Tesco ezért is szeretne gyorsítani a fizetési folyamaton.
A brit bolthálózatok közül természetesen nem a Tesco az egyetlen, amelyik újfajta fizetési technológiákkal próbálkozik: korábban az Asda és a Sainsbury’s is tesztelt mobilfizetési rendszereket.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.