Trendek, technológiák, fogyasztói szokások - amit a mobilfizetés világáról tudni érdemes.

Online vásárlás: így törnek előre az okostelefonok

2014/08/30. - írta: Mobilpénztárca

Az európaiak 33 százaléka használja a telefonját online vásárlásra/termékek keresésére.  A mobilos vásárlók kifejezetten kedvelik a QR-kódokat - derül ki egy friss felmérésből.


Az online vásárolni szándékozók aránya megduplázódott 2011 óta olyan fogyasztási cikkek és szórakoztatással kapcsolatos termékek tekintetében, mint például e-könyv, belépőjegy, sportszer és játék, állapítja meg hatvan országban végzett felmérése alapján a Nielsen piackutató. A globális felmérés során hatvan országban több mint 30 ezer internet-használó fogyasztót kérdeztek meg, hogy feltárják a növekvő e-kereskedelemben a vásárlási szándékokat.

„A digitális lehetőségek villámgyors változása a fogyasztókban kialakította a kalandos és felfedező jellegű online vásárlás képét,” – mondta el a trendekkel kapcsolatban John Burbank, a Nielsen stratégiai vezetője. – „A fogyasztók mindenütt jó terméket akarnak jó áron, és a virtuális környezet látszólag korlátlan választéka új lehetőséget kínál kereskedőknek is és fogyasztóknak is”.

Élelmiszerek és más fogyasztási cikkek online piaca új ígéretekkel kecsegtet, bár kevésbé erőteljesen, mint sok más árucikkel kapcsolatban.

Amikor az emberek ruházati cikk, belépőjegy, könyv vagy játék beszerzésével kapcsolatban tájékozódnak a neten, szállodai szobát foglalnak vagy utazást, akkor legtöbbször ugyanannyian böngésznek online, mint ahányan egyúttal vásárolnak is.

nomobilkez.jpg
Földünk régiói közül Ázsiában és Óceániában legmagasabbak az online vásárlás arányai. A dél-amerikaiak lelkes online vásárlók, de ott az online kiskereskedelem infrastruktúrája még nem nőtt fel az igényekhez. Akadályozza az e-kereskedelem sikerét az internethez való hozzáférés, a sok magas adó és a logisztika néhány problémája. Ázsiában emelkedik legmeredekebben az e-kereskedelem fejlődési görbéje, mert ott és Óceániában az új technológiákra fogékony fogyasztók felismerték az online vásárlás kényelmes voltát. Új vevőket a mobil használata révén lehetne megnyerni, ami gyorsítaná a folyamatokat fejlődő országokban - vélik a piackutató szakértői.

Egyre fontosabbak a mobil eszközök

Amíg a számítógép az online tájékozódás és vásárlás legkedveltebb eszköze a világ minden régiójában, addig a mobiltelefon szoros második például Ázsia/Óceániában (52 százalékos említés) és Latin-Amerikában (48). Európában a válaszadók egy harmada (33 százaléka) használ mobiltelefont böngészésre vagy vásárlásra, Észak-Amerikában pedig valamivel több mint egy negyede (27). Sőt, a felmérés szerint a mobilos vásárlók kifejezetten kedvelik a QR-kódokat, és gyakran használják is azokat.


„Felmérésünk figyelemre méltó eredménye, hogy a fogyasztók körében a világ minden részén fontosak a mobil eszközök az e-kereskedelemben” – mutat rá John Burbank. – „Ezeknek az eszközöknek a használata kérdések sorát veti fel kiskereskedők és gyártók számára egyaránt.

Például azt, hogy megmarad-e a nagybevásárlás, amikor a fogyasztók egy üzletben töltik meg mindenféle árucikkel a kosarukat vagy inkább majd naponta különböző boltokban többször vesznek egy-két dolgot? Hogyan hatnak a potenciálisan új vásárlási szokások a régóta megszokottakra? Egy-két év múlva az ágazat szereplői számára fontos lesz, hogy megismerjék ezeknek a szokásoknak a részleteit”.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mobilfizetes.blog.hu/api/trackback/id/tr586649759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása