Trendek, technológiák, fogyasztói szokások - amit a mobilfizetés világáról tudni érdemes.

Nemzeti mobilfizetés Magyarországon: amit eddig tudni lehet

2013/01/31. - írta: Mobilpénztárca

A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer (NMFR) bevezetésének ötlete egészen 2011 decemberéig nyúlik vissza, akkor egy kormánypárti törvényjavaslat formájában került az Országgyűlés elé a koncepció. A kabinet néhány hete hirdette ki a rendszer részletszabályait: a nemzeti mobil fizetési rendszerről szóló törvény végrehajtásáról szóló rendelet a Magyar Közlönyben jelent meg decemberben, és 2013. április 1-jén lép hatályba.


A projektről jelenleg annyit tudunk, hogy a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer (NFMR) a mobiltelefonos fizetési technológiát felhasználó egységes állami platformként fog működni, eleinte a parkolási közszolgáltatások és az autópálya-matricák elektronikus értékesítésében. Minden közszolgáltató köteles lesz az országosan egységes rendszert igénybe venni, szolgáltatásainak mobilos értékesítéséhez. A rendelet szerint a nemzeti mobilfizetési vállalat valamennyi ügyfél számára Magyarország egész területén azonos feltételekkel biztosítja a szolgáltatás értékesítését.

A kizárólagos állami tulajdonú Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a díjbevételeiből fedezi működési költségeit. Az ügyfél - az igénybe vett szolgáltatáson felül, a már működő rendszerekhez hasonlóan - díjat fizet. E díj mértéke - szolgáltatástól függően áfával együtt - 50-100 forint lesz. A várakozási (parkolási) közszolgáltatás értékesítése esetén tranzakciónként 50 forint, úthasználati jogosultság értékesítése esetén tranzakciónként 80 forint, közlekedési jegy értékesítése esetén tranzakciónként 50 forint a díj, míg az egyéb szolgáltatások esetén tranzakciónként 100 forint.

A jelenleg üzemelő rendszerek többsége az új állami platformra támaszkodva, annak viszonteladójaként működhet majd. Ezért továbbértékesítési díjat kell fizetnie, a díj alapja az ügyfél által fizetendő nettó díj 10 százaléka a parkolásnál, 5 százaléka az úthasználati jogosultság és a közlekedési jegy értékesítése esetén.

A működéssel kapcsolatban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium azt ígéri, hogy a rendszer ismeri és alkalmazni fogja a már elterjedt, bevált mobilfizetési módokat, így az autós és utas az általa kedvelt módszerrel, például sms-ben vagy behívásos igénybevétellel is fizethet. A használhatóság földrajzi értelemben is jelentősen nő, a szolgáltatásokat bárki, bárhol azonos feltételekkel veheti igénybe. A rendszer internetes ügyfélszolgálatot is biztosít, ahol az ügyfelek személyes oldalukon keresztül intézhetik.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mobilfizetes.blog.hu/api/trackback/id/tr65054969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása