Szeptemberben kezdi tesztelni saját mobilfizetési rendszerét a Facebook. A rendszer tulajdonképpen saját fizetési hálózatának mobilra optimalizált változata lesz, a legnagyobb ereje pedig abban rejlik, hogy felhasználók százmillióit érheti el, megismertetve őket a mobilfizetés világával.
Saját mobilfizetési rendszerét teszteli szeptembertől a Facebook. A pletykák szerint a világ legnagyobb közösségi oldala régóta kacérkodik már a különféle mobilfizetési rendszerek integrálásával, most azonban hivatalosan is bejelentette, hogy utolsó szakaszába lépett saját fejlesztése, és elindítja a tesztelést.
A fejlesztésről egyelőre annyit lehet tudni, hogy - a működési elv szerint - azok, akik korábban megadták a Facebooknak a bankkártyáik adatait, azok accountjukba belépve tudnának fizetni az applikációkért, vagy feladni hirdetést - egyszerűen, a számlázási adatok külön megadása nélkül.
Egyes hírek szerint a Facebook mobilfizetése egyfajta remote payment szolgáltatást is magában foglal majd: a felhasználók mobiltelefonjukon használják a Facebook alkalmazását, a hírfolyamban megjelenik egy hirdetés. Erre kattintva pedig egyszerűen és gyorsan megvásárolhatják a felkínált terméket (korábban feltelepített bankkártyájuk segítségével).
Szakértők arra hívják fel a figyelmet, hogy a szolgáltatással a Facebook nemcsak az online fizetési megoldásoknak jelent majd konkurenciát, de a mobilfizetéssel kacérkodó tech-óriások közül a PayPal-nek a Google-nek és az Amazonnak is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.