Nemrég összeszedtük, mik voltak a legfontosabb történések a mobilfizetés területén 2015-ben. Most azt néztük meg, mik lehetnek az idei év nagy dobásai, mik lesznek az új trendek, technológiák.
1. Európában tovább fog terjeszkedni a MasterPass
A MasterPass tranzakciók száma Európában hihetetlenül gyorsan, átlagosan havi 40 százalékkal emelkedett az elmúlt hat hónapban. A növekedés várhatóan tovább fog folytatódni: az idei évben megsokszorozódhat az elfogadóhelyek száma, újabb boltok csatlakozhatnak a rendszerhez és újabb funkciókkal is találkozhatnak a felhasználók. Az új funkcióknál olyan fejlesztésekre kell gondolni, mint a QR kódos vásárlás, vagy az e-comerce-fejlesztések. A MasterPass Magyarországon már 150 kereskedőnél működik: ez is a további növekedést vetíti előre.
2. Újabb mobilfizetési megoldások fognak megjelenni
Az elmúlt hónapokban pozitívan változott a felhasználók hozzáállása: az okostelefonos mobilfizetés egyre nő, 10-ből 3-an viszont továbbra is elutasítják, azaz ők semmilyen körülmények között nem használnák a mobilfizetést. 60% viszont (aki már megismerte az előnyöket) nyitott a kipróbálására és a használatára. Egy friss magyar példát említve: a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer (NMFR) első teljes üzemi évében, az egységes mobilfizetési megoldással több mint 19,7 milliószor vettek igénybe szolgáltatást, 18,6 millió parkolás, illetve 1,1 millió autópálya-matrica és jegy értékesítése történt a rendszeren keresztül.
A felhasználóknak egyre nagyobb a bizalmuk, és egyre inkább nyitottak a mobilfizetésre. Ez pedig azt jelentheti, hogy a fejlesztőcégek a szolgáltatókkal együttműködve újabb és újabb megoldásokat dobnak majd piacra, és nőhet a felhasználási lehetőségek száma is. Magyarországon is látunk már erre pozitív példákat: ilyen például a nemzeti elektronikus jegyrendszer platform, decemberben pedig elkezdték tesztelni a RIGO-t, a budapesti közösségi közlekedés elektronikus jegyrendszerét.
3. Tovább folytatja a térhódítást az Apple és a Samsung, nyomukban a kisebb szereplők
Az Apple mobilfizetési megoldását már most 1,5 millió helyen lehet használni, a következő hónapokban tovább nőhet az elfogadóhelyek száma is. Többek között a Starbucks kávézólánc amerikai üzleteiben is lehet majd fizetni a rendszerrel, az Apple Pay már februárban elindulhat Kínában is.
A Samsung Pay szeptemberben indult. A szolgáltatás az első két hónap alatt egymillió regisztrált felhasználót vonzott, a naponta végrehajtott tranzakciók száma pedig elérte a százezret. Szintén szeptemberben lépett piacra a Google is az Android Pay rendszerrel – amivel már 1 milliónál is több helyen lehet fizetni. A rendszerek gyors növekedése tovább folytatódhat.
Az Egyesült Államokban egyébként a növekedést generálhatja – meglepő módon – a chipes bankkártyák terjedése. A gyorsabb (de persze sokkal kevésbé biztonságos) mágneskártyák után a chipeseket sokan lassúnak találják, és inkább az újabb technológiákat, például a nagy mobilfizetési rendszereket választják.
+1: Nagy reményekkel állunk a szegmens legfontosabb seregszemléje, a februári Mobile World Congress elé. Heteken belül kiderül, milyen izgalmas fejlesztések várnak ránk 2016-ban.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.