Trendek, technológiák, fogyasztói szokások - amit a mobilfizetés világáról tudni érdemes.

Itthon is meghódítja az okostelefon az online vásárlást

2014/01/20. - írta: Mobilpénztárca

Ahogy az okostelefonok nyújtotta lehetőségek minél inkább részesévé válnak a mindennapi mobiltelefon-használatnak, úgy lesz egyre nagyobb szerepük a mobiltelefonos online vásárlásoknak is. A „csak mobilon” trend megjelenése a magyar fogyasztók egy részének már megváltoztatta a korábbi online vásárlási szokásait. A jelenség továbbgyűrűzéseként újabb és újabb fogyasztók csábulhatnak el az egyre aktívabb mobilhasználat felé, mely útnak a végén a kizárólagos mobiltelefon használat áll - derül ki az eNET előrejelzéséből. Mutatjuk a részleteket.


Magyarországon is megjelentek azok a fogyasztók, akik már csak kizárólag mobiltelefonjukat használják online vásárlásra, igaz, arányuk a közeljövőben várhatóan fokozatosan növekedni fog, köszönhetően a sokrétű felhasználási lehetőséget és felhasználói élményt nyújtó okostelefonok térnyerésének. - derül ki az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” kutatássorozatának legfrissebb anyagából.

Az okostelefon az online vásárlás új eszköze

A 18 év feletti rendszeresen internetezők 47%-a már rendelkezik okostelefonnal, ez az arány pedig az elkövetkező időszakban a nemzetközi trendeknek megfelelően tovább fog emelkedni Magyarországon is. Az okostelefonok teremtette lehetőségek a mobiltelefonon lebonyolított online vásárlást is közelebb hozták a felhasználókhoz, így tehát a kérdés nem az, hogy a jövőben vajon nőni fog-e az interneten mobiltelefonnal vásárlók aránya, hanem sokkal inkább az, hogy az online vásárlásnak milyen módját választják majd a felhasználók, melyiket fogják sokkal inkább magukénak érezni? Ebből a szempontból is fontos, hogy az internetes kereskedők hogyan reagálnak az okostelefonok térhódítására. A webáruházak okostelefonos használatra való felkészítésének egyik módja a saját webáruházi alkalmazás fejlesztése, a másik út pedig a mobiltelefonra optimalizált weboldal biztosítása.

Online vásárlás: mobiltelefonon vagy számítógépen?

Az eNET 2013-as kutatása alapján már itthon is egyértelműen és látványosan megjelentek az online vásárlásra a számítógépet elhagyva kizárólag a mobiltelefonjukat használó fogyasztók. Egy hagyományos mobiltelefonhoz képest az okostelefonok merőben eltérő felhasználói élményt nyújtanak és ennek megfelelően a felhasználók szokásai is változnak. A könnyebb navigálás révén az online vásárlás is teljesen más dimenzióba kerül. A csak az egyik eszközön online vásárlókat tekintve nincs jelentős különbség a mobiltelefont és az okostelefont használók között, azonban a másik két csoport esetében már jelentősebb mértékű eltérést láthatunk. Az internetes vásárláshoz a mobiltelefonjukat és a számítógépüket egyaránt használók aránya az okostelefonosok között magasabb, eléri a 12%-ot. Alacsonyabb viszont azok hányada, akik egyik eszközt sem használják (14%). A különbség hátterében valószínűleg az áll, hogy egy hagyományos mobiltelefonhoz képest az okostelefon jobban illeszkedik az online vásárlási folyamathoz, így a számítógép mellett a mobiltelefon is nagyobb szerepet kap.

2013_12_03_kep2.png
Az online vásárlásra inkább számítógépet (70%) vagy a mobiltelefont is használók (7%) tábora nem csak méreteiben különbözik egymástól, hanem demográfiai jellemzők mentén is. A számítógépen és mobiltelefonon is vásárlók mindössze 25%-a 40 év feletti. Ezzel szemben az online vásárlást inkább számítógépen végzők között a 40 év feletti korosztály aránya magasabb, eléri a 44%-ot.


Parkolójegy, autópálya-matrica és lottó

Az eNET felmérésében azt is vizsgálta, hogy mit szoktak az emberek mobiltelefonnal vásárolni. A legtöbben (15%-15%) parkolójegyet és autópálya-matricát vesznek, majd pedig lottó vagy egyéb szerencsejáték szelvényt (11%). A kérdésben felsorolt többi termékre, mint például a bónusz-kuponra, menetjegyre, belépőjegyre 10% alatti igen válasz érkezett.

A mobiltelefonnal parkolójegyet és autópálya-matricát vásárlók köre nem meglepő módon nagyon hasonló képet mutat. Mindkettőnél a férfi, 30-39 éves korosztályú és felsőfokú végzettséggel rendelkező, közép-magyarországi lakosok vannak többségben. A mobiltelefonnal lottót vagy egyéb szerencsejáték sorsjegyet vásárlók körében szintén magas a férfiak és a közép-magyarországi lakosok aránya, de itt már többségben vannak a 18-29 éves korosztályba tartozók, valamint a középiskolai érettségivel rendelkezők.

Mobiltelefonos vásárlás előtt a jövő?

A kutatás megállapítása szerint ahogy az okostelefonok nyújtotta lehetőségek minél inkább részesévé válnak a mindennapi mobiltelefon-használatnak, úgy lesz egyre nagyobb szerepük a mobiltelefonos online vásárlásoknak is. A „csak mobilon” trend megjelenése a hazai fogyasztók egy részének már megváltoztatta a korábbi online vásárlási szokásait. A jelenség továbbgyűrűzéseként újabb és újabb fogyasztók csábulhatnak el az egyre aktívabb mobilhasználat felé, mely útnak a végén a kizárólagos mobiltelefon használat áll.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mobilfizetes.blog.hu/api/trackback/id/tr815771837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.