Trendek, technológiák, fogyasztói szokások - amit a mobilfizetés világáról tudni érdemes.

QR-kóddal is gyűjt a Magyar Vöröskereszt a Fülöp- szigeteki tájfun áldozatainak

2013/11/21. - írta: Mobilpénztárca

Néhány kattintással küldhető adomány a Magyar Vöröskereszt facebookos akciójában a tájfun áldozatainak a Cellum által fejlesztett MasterCard Mobile alkalmazáson keresztül. Ez az első adománygyűjtő kezdeményezés Magyarországon, ahol összekapcsolják a gyors mobilfizetés technológiáját a közösségi médiával. A hazai legnagyobb humanitárius szervezet és a fejlesztő kérik, hogy aki teheti, ossza meg a fotót a Facebookon és más közösségi oldalakon.

Több magyarországi karitatív szervezet is alkalmazza a Cellum mobilfizetési technológiáját adománygyűjtésre. M-donation-re, azaz mobiltelefonos adományozásra a MasterCard Mobile applikáció használatával van lehetőség: QR kód lefotózásával küldhetünk pénzt a kiválasztott szervezetnek. A Magyar Vöröskereszt mostani akciója azonban úttörőnek számít, eddig a közösségi médiumok használata nem volt jellemző hazánkban a mobil adományozási kampányokban.

tajfun.jpg
"Amikor meghallottuk a Fülöp-szigeteki katasztrófa hírét, azonnal léptünk, hogy mindenki, aki adni akar, a mobiljáról azonnal megtehesse. Hiszen ebben az esetben valóban igaz, hogy kétszer ad, aki gyorsan ad: a mobiltelefonos donáció pedig a lehető leggyorsabb segítségnyújtást teszi lehetővé. Az adománygyűjtés sikeréhez a Vöröskereszt az elismertségével és a közösségi média erejével, a Cellum pedig a technológiájával járul hozzá. Nem elég, ha a közösségi portálokon megosztunk egy-egy borzalmas képet a tragédiáról, amikor cselekedni, ténylegesen segíteni is lehet.” – mondta el Inotay Balázs a Cellum stratégiai igazgatója.

„Bárki, aki rendelkezik a MasterCard Mobile alkalmazással, azonnal, és csupán néhány kattintással küldhet pénzt a katasztrófa túlélőinek. Kérünk mindenkit, magánembereket, vállalatokat, civileket és a médiát, hogy osszák meg a QR-kódos képet és lehetőségeikhez mérten támogassák a segélyszervezet áldozatos munkáját” – tette hozzá.

A világon elsőként a Japánban pusztító szökőár után indult hasonló, nagyobb szabású mobil donáción alapuló kampány, amellyel a reméltnél is több pénzt sikerült összegyűjteni a rászorulóknak. "Az adományozás impulzus eredménye. Megérint az ügy, adni akarsz, gyorsan segíteni. Csakhogy nincs nálad toll, hogy leírd a 24 jegyű bankszámlaszámot, nincs időd lejegyezni a információt. Mire pedig hazaérsz, és le tudnál ülni az internet elé utalni, száz másik impulzus ér, végül nem küldöd a pénzt. A Cellum megoldása egyszerű: amikor jön az impulzus, a telefon is általában kéznél van” – mondta el Inotay Balázs.

A Magyar Vöröskereszt azt reméli, hogy a Facebookon keresztül olyan segíteni akaró embereket is képes lesz megmozgatni, akik eddig pusztán azért nem vettek részt ilyen karitatív akciókban, mert számukra nehézkes volt a pénz elküldése, a postai csekkek befizetése vagy a banki utalás esetén a számlaszámok keresése.

Hogyan küldhetsz pénzt a Facebookon a tájfun áldozatainak?

1. Amennyiben még nem rendelkezel vele, töltsd le a MasterCard Mobile alkalmazást okostelefonodra és regisztráld kártyádat a rendszerben. A több körös regisztrációs mechanizmus a felhasználó biztonságát szolgálja. (Akik még nem használták az alkalmazást elég, ha lefotózzák a kódot és automatikusan 
lehetőséget kapnak az applikáció letöltésére)

2. Adomány elküldésekor pusztán a Facebookon megosztott QR-kód szkennelésére van szükség, az oskotelefonon futó MasterCard Mobile alkalmazáson keresztül. A QR kódban található adatok megjelennek a telefonon, így a támogató ellenőrizni tudja, hogy a megfelelő célra fordítja-e a pénzt.

3. A QR kód tartalmaz egy minimum támogatási összeget, amely növelhető.

4. A támogatási összeg rögzítésével, a küldés gomb megnyomása után az alkalmazás összefoglalja a fizetés adatait, amit meg kell erősíteni. 

5. Ezután az alkalmazás kezdeményezi a fizetési tranzakció indítását, melynek engedélyezéséhez meg kell adjuk a fizetéshez szükséges mPin-t.

6. Az alkalmazás visszajelez a Támogatónak a fizetési tranzakció sikerességéről, ami később megtekinthető az alkalmazás „Tranzakciók” menüpontjában is.

A Támogatást gyűjtő Vöröskereszt a Cellum rendszerén keresztül hozzájut a támogatáshoz, amely így a lehető leggyorsabban a Fülöp-szigeteki tájfun áldozatainak megsegítésére létrehozott számlára érkezik.

A MasterCard Mobile alkalmazás a MasterCard, a T-Mobile, a Telenor, az FHB Bank és a Cellum együttműködésében jött létre, ma az ország vezető mobilfizetési megoldásának számít, több mint 200 ezer felhasználó számára teszi lehetővé többek között a mobil adományozást is.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mobilfizetes.blog.hu/api/trackback/id/tr795648009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.