Trendek, technológiák, fogyasztói szokások - amit a mobilfizetés világáról tudni érdemes.

A Tesco és a vásárlás jövője: felszállás!

2012/09/09. - írta: Mobilpénztárca

Gyakori vád a nagy multinacionális cégekkel szemben, hogy nem nyitottak eléggé az újdonságokra, sokszor nem akarnak eléggé a technológiai fejlődés élére állni - pedig simán megengedhetnék maguknak. Ennek a közhiedelemnek a repülőjéről szállt most le a Tesco.


Nagy-Britannia második legnagyobb repülőterén, a londoni Gatwick-en indította el virtuális-bolt szolgáltatását a Tesco. Az új szolgáltatásnak köszönhetően a hazatérő londoniak és a brit fővárosba érkező turisták már közvetlenül a leszállás után elintézhetik a bevásárlást okostelefonjaikról. tesco1.jpg

A rendszer egyértelműen arra a sok évtizedes kereskedelmi gyakorlatra épül, amely szerint a repülőtéren várakozó utasok többsége szereti vásárlással tölteni a várakozás sokszor hosszú és unalmas perceit. A Tesco (egyelőre kísérleti szakaszban levő) virtuális áruháza négy óriási érintőkijelzőből áll: a utasok a terminálon keresztül böngészhetik a hipermarketlánc 80-100 termékre leszűkített speciális kínálatát, a kiválasztott termékekhez tartozó vonalkódot pedig egy egyszerűen telepíthető okostelefonos alkalmazással tudják beszkennelni, és egy kattintással meg is rendelhetik a kiválasztott termékeket, csomagokat. A kiszállítás időzíthető, így az is beállítható, hogy a vevő akkor kapja meg a csomagot, amikor a vásárló hazaérkezik az utazásból.

Ahhoz, hogy a technológia jól működjön két alapvető dolgot meg kell említenünk: az egyik, hogy Nagy-Britanniában nagyjából 4,5 milliárd angol fontot költenek el a vásárlók a mobilvásárlással (csak az idei évben). Ugyanakkor a Tesco (hasonlóan a versenytársakhoz) profi és népszerű webáruházat működtet, a prognózisok szerint csak az online vásárlásból 5 milliárd fontos bevételt várnak az idei évre. Ráadásul az okostelefonok, táblagépek elterjedtsége világszerte az egyik legnagyobb a szigetországban, ha valaki manapság a londoni metrón utazik, alig lát olyat, aki ne a legfejlettebb mobileszközökkel ütné el az utazás unalmas óráit.


tesco2.jpg
Nálunk is működik

Azért nekünk sem kell szégyenkeznünk, hiszen nemrég Magyarországon is elindult egy hasonló mobilvásárlási rendszer: a G'Roby áruházak QR-kódos plakátjaival a nyáron találkozhattak a budapesti tömegközlekedést használók. A plakátokon különféle élelmiszer-csomagok képe szerepelt, a képek mellett pedig egy okostelefonnal beolvasható kód, aminek segítségével a vevő/felhasználó egy mozdulattal virtuális bevásárlókosarába helyezheti a terméket, majd nagyon egyszerűen (a MasterCard Mobile mobilfizetési rendszerrel) fizethet, és beállíthatja azt is, milyen címre és időpontra kéri a házhoz szállítást. A Mobilfizetés Blog információi szerint a következő hónapokban várhatóak még hasonló kampányok az üzletlánctól.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mobilfizetes.blog.hu/api/trackback/id/tr294764488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.