Trendek, technológiák, fogyasztói szokások - amit a mobilfizetés világáról tudni érdemes.

Új szereplő érkezett a kártyaterminálok piacára

2017/10/13. - írta: Mobilpénztárca

A brit SumUp bejelentette, hogy Magyarországon is elindította a kisvállalkozásoknak szánt kártyaelfogadási megoldását

22449378_1739403596100987_1956893710_o.jpg

Ma már nagyon sok helyen fizethetünk bankkártyával, a legtöbb helyen akár érintéssel is. Nem volt ez mindig így. A kártyaterminálok – angolul POS (point-of-sale) terminal – beszerzése macerás volt, rengeteg papírmunkával járt, ráadásul fenntartásuk aránylag költséges. Éppen ezért nagy port kavart, amikor 2010-ben a Jack Dorsey Twitter-vezér által vezetett kis amerikai startup, a Square hatalmas innovációval rukkolt elő: okostelefonhoz csatlakoztatható kártyaolvasót, ún. mobil POS terminált kínált, megfizethető áron, kimondottan kisvállalkozások számára.

A Square sikerén felbuzdulva hamarosan Európában is számos hasonló megoldás jelent meg, mind innovatív startupoktól, mind a már befutott nagyoktól. Hazánkban az első mPOS megoldást 2014 végén dobta piacra az Ingenico az Allianz biztosítóval közösen, majd tavaly év elején a Vodafone az OTP Bankkal közösen mutatta be a saját mPOS szolgáltatását ReadyPay néven (magát a terminált szintén az Ingenico gyártotta).

A hagyományos bolti kártyaterminálokkal szemben az mPOS megoldások hatalmas előnye, hogy hordozhatók, így például a pizzafutár magával tudja vinni, így a vásárló akár a saját otthonában is fizethet átvételkor kártyával. Ez a vásárló számára nyilván nagyon kényelmes, emellett pedig jóval nagyobb biztonságot jelent a cég és a futár számára, mivel nem kell készpénzt kezelni. (Ezt az előnyt felismerte már a Tesco is, aminek házhozszállítási szolgáltatásáért kizárólag kártyával lehet fizetni.)

A héten új szereplő lépett be a magyar mPOS-piacra: a brit SumUp jelentette be, hogy elindította szolgáltatását hazánkban is. A kapcsolódó közleményük szerint a terminál az összes kártyás fizetési típust támogatja: a chipes kártyát bedughatjuk, a mágnescsíkos kártyát lehúzhatjuk, az NFC-s kártyát pedig hozzáérinthetjük a készülékhez, melynek berlini tervezői elegáns, minimalista megjelenést adtak. Ehhez természetesen jár egy okostelefonos alkalmazás is, amiben indíthatjuk a fizetési tranzakciókat, valamint az ügyfél kérésére elektronikus bizonylatot is küldhetünk emailben. A terminál a telefonhoz Bluetooth-on keresztül csatlakozik.

Miben más a SumUp, mint a hazánkban jelenleg elérhető többi megoldás? Kérdésünkre a vállalat elmondta, hogy saját, egyedileg kiépített Payment Gatewayjel rendelkeznek, így nem kell mobilszolgáltatót, vagy bankot használniuk viszonteladóként. Ez egyrészt rendkívül leegyszerűsíti a szerződéskötés folyamatát – a SumUp weboldalán keresztül gyorsan, online lehet feliratkozni, valamint az ügyfélszolgálatot is ők nyújtják (itthon természetesen magyar nyelven). Másrészt így a kiskereskedőket nem terhelik a bankok és mobilszolgáltatók által kirótt díjak és elkötelezettségek, nincs egekbe szálló havidíj, amit 2 éven keresztül kéne folyamatosan fizetni.

A SumUp egyébként intenzíven terjeszkedik a világon, a honlapjuk szerint mára 16 országban több százezer kisvállalkozás használja a cég szolgáltatásait. Ehhez a sorhoz csatlakozik most Magyarország, és ennek mindenképpen örülünk, hiszen ez növeli a versenyt és több választási lehetőséget ad a hazai KKV szektornak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mobilfizetes.blog.hu/api/trackback/id/tr4612958149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása