Trendek, technológiák, fogyasztói szokások - amit a mobilfizetés világáról tudni érdemes.

Forradalom zajlik az éttermekben, de mi magyarok egyelőre kimaradunk belőle

2016/08/12. - írta: Mobilpénztárca

Hamarosan az étterembe járás sem lesz olyan, mint nagyszüleink korában. A technológia ugyanis teljesen megváltoztatja az éttermi rendelések módját és a fizetés menetét. Remek példák vannak a világban ezzel kapcsolatban, bár Magyarország e téren egyelőre nagy lemaradásban van.

Ugye ismerős az az érzés, amikor távoznánk az étteremből, de hosszú percekig próbáljuk elcsípni a felszolgáló tekintetét, hogy sikerüljön egy feltartott pénztárcával jeleznünk: „fizetni szeretnénk”? Miután a pincér jó esetben veszi az „adást”, és néhány perc múlva visszatér, majd közöljük, hogy bankkártyával fizetnénk, újabb percekre eltűnik, hogy a kártyaterminállal térjen vissza. Ezt követően kiderül, hogy asztaltársaságunk tagjai külön-külön fizetnék a számlát. Vad számolgatás kezdődik, hogy szétdobják az összeget... Sok esetben a problémák már a rendeléskor elkezdődnek. Holott ha a rendelési és fizetési folyamatot egy applikációval lehetne lebonyolítani, akkor az egész jóval gyorsabb és egyszerűbb lehetne, ráadásul ha az applikáció mobilfizetési funkciót is tartalmaz, akkor még a pénztárcánkat sem kellene elővenni, akár otthon is hagyhatnánk a bankkártyánkat. 


Külföldön már sok helyen fizethetünk mobillal 

Ezt felismerve néhány nevezetesebb étteremben már van valamilyen mobilfizetési lehetőség, ami néhol Apple Pay-jel, másutt Android Pay-jel, vagy valamilyen saját fejlesztésű mobilapplikációval történik. Mobiltelefonnal fizethetünk például az amerikai Taco Bell, McDonald's, Subway, Panera Bread, Burger King, Wendy’s, Chick-Fil-A éttermekben.

CakePay-jel már a rendelés is élmény

unnamed_1.jpgEgy másik izgalmas fejlesztés a nemzetközileg is ismert The Cheesecake Factory éttermek által nemrég bevezetett CakePay nevű új okostelefonos applikáció. Ez ugyanis lehetővé teszi, hogy a végösszeget szétdobjuk az asztaltársaságunkkal, egyszerűen adhatunk vele borravalót, és nem kell várakozni a pincérre sem, hiszen az ételeket az applikációban fotókkal is illusztrált étlapról ki is tudjuk választani: több mint 250 friss étel közül lehet válogatni, méghozzá nagyon egyszerűen.

Vagyis valójában jóval többről van szó, mint az ApplePay fizetési rendszere. 

A használata nagyon egyszerű: csak fel kell telepíteni a CakePay alkalmazást egy iPhone-ra vagy egy Androidos telefonra, majd be kell regisztrálni a fizetéshez használni kívánt bankkártyát, de használhatjuk a PayPal egyenlegünket is. Az étterembe megérkezve a CheckIn gombot kell megnyomni, ami egy négy számjegyű kódot generál, amivel az étteremben azonosítani tudnak bennünket és amely kód alá kerülnek be a rendeléseink. A rendelés során folyamatosan nyomon követhető, hogy mekkora összegű fogyasztásnál tartunk. Fizetés előtt csak meg kell nyomni a CheckOut gombot, jelzésképpen, hogy távozni készülünk. Ezt követően az applikációban gyorsan ki tudjuk egyenlíteni a számlánkat és már mehetünk is. Csoportos fizetés esetén, mindenki kiválaszthatja, hogy mely ételeket szeretné kifizetni. Az egésszel egyébként a pincérek is sokat nyernek, hiszen így nem kell akár 10-20 perceket a tételek ide-oda számolgatásával tölteniük.

Plusz bevételeket, élményt és költségcsökkenést eredményez 

Azt, hogy mekkora igény van ilyen jellegű megoldásokra, jól mutatja, hogy az amerikai Starbucksban már a fizetési tranzakciók 24 százalékát mobilról bonyolítják le. Ez a cégcsoport teljes (nemzetközi) 2016 második negyedéves forgalmának már a 4 százalékát jelenti, de várhatóan ez a szám még inkább megnő majd, ahogyan a világ más tájain is bevezetik a megoldást. (Drukkolunk a cégnek, hogy minél előbb Magyarországon is megtegye ezt, és akkor természetesen egy teszt erejéig még a Starbucks papírpoharai miatti fóbiánkat is félretesszük egy kis időre.)

Az új technológiák előbb-utóbb elvezetnek majd oda, hogy a rendelés és a fizetés folyamata teljesen papírmentes lesz, ráadásul a fogyasztók élményszintje is nőni fog, ami utána akár 15 százalékos borravalót és nagyobb márkalojalitást eredményezhet. Épp ezért csak biztatni tudjuk a magyar éttermeket, hogy ők is kezdjenek el gondolkodni valami hasonló megoldásban mint a CakePay, hiszen egy mobilfizetési alkalmazással sokkal gyorsabban lehet fizetni, akár anélkül, hogy várnunk kellene a pincérre, ráadásul a legtöbb esetben a számla is átláthatóbb, könnyebben értelmezhető. Nagy előny még az is, hogy mobilfizetés esetén nem kell majd az apróval bajlódnunk, még a borravalóhoz sem - így a pozitív éttermi élmény arra ösztönözheti a vendégeket, hogy hagyjanak több borravalót. Az éttermek számára emellett kézzelfogható előny még az is, hogy biztonságos fizetést tesz lehetővé a mobilfizetési technológia, csökkenti az étterem készpénzhasználati költségeit, ráadásul lehetővé teszi hűségprogram, pontgyűjtés, kuponok, kedvezményrendszerek egyszerű és biztonságos használatát is. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mobilfizetes.blog.hu/api/trackback/id/tr610382838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása