Megduplázódott a mobilfizetésekkel kapcsolatos posztok száma a közösségi médiában. Jó hír, hogy nem csak az érdeklődés növekedett, de a posztokból az is kimutatható, hogy egyre pozitívabb érzelmekkel viszonyulunk az új technológiához.
Nemrégiben publikálta a PrimeResearch kutatóintézet a MasterCard megbízásából elkészült negyedik mobilfizetési kutatásának eredményét.
Ez alapján a vásárlók 2015-ben örömmel fogadták a mobilfizetési lehetőségek bővülését, ugyanakkor egyre többen szeretnék látni ezeket a megoldásokat a mindennapi életben is.
Erre utal az is, hogy az erről szóló közösségi médiás posztok, kommentek száma megduplázódott 2014-hez képest. A felmérés során 2 millió közösségi médiás (Twitteren, Facebookon, Instagramon, Forumson, Weibón, Google+-on és YouTube-on publikált) posztot vizsgáltak meg, amelyek a mobilfizetéssel foglalkoztak.
A felmérés szerint 2015-ben a mobilfizetéssel foglalkozó beszélgetések 97 százalékát a mobiltárcák dominálták.
A beszélgetések főleg különböző szolgáltatások indulásáról, friss fejlesztésekről és felhasználói értékelésekről szóltak. A mobiltárcákon kívül sok szó esett az egyérintéses kártyákról, ez a beszélgetések 47 százalékában jött elő, míg a biometria a diskurzusok 33 százalékában jött elő. Fontos téma volt még a beszélgetésekben a személyes kifizetés (14 százalék), illetve a viselhető okoseszközök (6 százalék).
A digitális tárcákról szóló beszélgetések aránya egyébként az elmúlt évben valamennyi régióban növekedett: Ázsiában 159 százalékkal, Európában 144 százalékkal, a latin-amerikai és karibi térségben 20 százalékkal, míg a közel-keleti és afrikai térségben 111, az észak-amerikai régióban 519 százalékkal ugrott meg az ilyen témájú beszélgetek száma.
Továbbra is vezető téma a mobilfizetés biztonsága, ráadásul egyre több fogyasztó gondolkodik pozitívan vagy semlegesen a biztonsági szolgáltatásokról (94 százalék).
A közösségi médiában tavaly már arról szóltak a beszélgetések, hogy „a jelszavak korszakának vége”, továbbá egyre többeket foglalkoztat a biometrikus azonosítás. Az ujjlenyomat és az elektrokardiográfia (EKG) segítségével jóváhagyott fizetési technológia egész évben vonzó téma volt a felhasználók számára, ugyanakkor az arcfelismerés maradt a legnépszerűbb (55 százalék) a biometriára fókuszáló beszélgetésekben.
Az új fizetési megoldások iránti növekvő érdeklődésre reagálva az idei kutatás több mint 1,6 millió bejegyzést, valamint több mint 433 000 megosztást vizsgált, amely magában foglalta a felhasználói hozzászólásokat és a hírek által generált beszélgetéseket is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.