Trendek, technológiák, fogyasztói szokások - amit a mobilfizetés világáról tudni érdemes.

Így hódított a mobilfizetés 2015-ben

2015/12/28. - írta: Mobilpénztárca

Izgalmas évet hagyunk magunk mögött - a mobilfizetés szempontjából is. Most megmutatjuk, szerintünk mik voltak a legfontosabb témák 2015-ben.

Pörgős év volt 2015 a mobilfizetéseknél. A legnagyobb világcégek léptek piacra, több izgalmas fejlesztéssel is találkozhattunk, és az eddig jól teljesítő, bevált nevek sem hagytak minket cserben.

A PayPal és az Ipsos kutatása szerint a mobil kereskedelem a teljes e-kereskedelem növekedési ütemének háromszorosával bővül. A mobil kereskedelem becsült átlagos éves növekedési üteme a 2013 és 2016 közötti időszakra 42%, míg ugyanez az érték a teljes e-kereskedelemre vetítve (beleértve a mobil kereskedelmet is) csak 13%.

Az biztos, hogy az idei évben is az Apple mobilfizetési platformjáról szólt a legtöbb hír. 2014 őszén indította útjára az Apple saját mobilfizetési rendszerét. Az Apple Pay ma már négy országban – az USA-ban, Nagy-Britanniában, idén novembertől pedig Kanadában és Ausztráliában – érhető el.

Az Apple mobilfizetési megoldását már most 1,5 millió helyen lehet használni, jövőre azonban látványosan nőhet az elfogadóhelyek száma is. Többek között a Starbucks kávézólánc amerikai üzleteiben is lehet majd fizetni a rendszerrel.

A Wall Street Journal üzleti lap azonban úgy tudja, hogy az Apple Pay már februárban elindulhat Kínában is. Az amerikai cég állítólag már meg is egyezett az ország négy legnagyobb bankjával, így a rendszer a 2016-os induláskor komoly támogatást kaphat.  

Közben az almás cég konkurenciája is látványosan megmozdult: a Samsung Pay szeptemberben indult. A szolgáltatás az első két hónap alatt egymillió regisztrált felhasználót vonzott, a naponta végrehajtott tranzakciók száma pedig elérte a százezret. Szintén szeptemberben lépett piacra a Google is az Android Pay rendszerrel – amivel már 1 milliónál is több helyen lehet fizetni. A felhasználók Android KiKat 4.4 vagy ennél frissebb Android rendszerrel rendelkező mobilokkal tudnak Android Pay-jel fizetni.
okostelefonmobiletterem2.jpgEurópában viszont a MasterPass mutatott komoly növekedést: a MasterCard fizetési megoldása Magyarországon hatalmas ugrásokkal fejlődik. A MasterPass tranzakciók száma Európában hihetetlenül gyorsan, átlagosan havi 40 százalékkal emelkedett az elmúlt hat hónapban - jelentette be a MasterCard.

A kártyatársaság korszerű fizetési megoldását jelenleg a világ 24 országában fogadják el, legutóbb Magyarországon, Németországban, Belgiumban és Törökországban vezették be. Ma már világszerte több mint negyedmillió kereskedőnél van lehetőségünk a minden eddiginél gyorsabb, egyszerűbb és kényelmesebb online vásárlásra. A MasterPass elsőként a Cellum által fejlesztett OTPay alkalmazás részeként jelent meg Magyarországon. Július közepén indult az új fizetési platform, 7 kereskedővel. Mára több mint 150 kereskedőnél lehet vele fizetni (a magyar online kereskedelmi forgalom 90 százalékát adó webshopok már mind részei a rendszernek).

A fizetéstechnológiában pedig újabb és újabb, egyre fejlettebb eszközök jelentek meg: egyrészt több cég fejleszt okosórákra, vagy más eszközökre, másrészt az azonosításban – leginkább a biometrikus hitelesítésben – is sokan látnak fantáziát.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mobilfizetes.blog.hu/api/trackback/id/tr688201948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása