November utolsó péntekén, pontosabban 27-én rendezték a Black Friday-t, azaz a nagy őszi leárazás-napot. Amellett, hogy az áruházaknál - főleg az Egyesült Államokban - idén is hatalmas tömeg alakult ki, a netes vásárlás egyre hangsúlyosabban jelenik meg a "fogyasztás ünnepén". Sőt, a mobilok is egyre nagyobb helyet kérnek maguknak.
November 27-én rendezték a Black Friday-t, azaz a Fekete pénteket. Ez volt az a nap (illetve egyre inkább hétvége), amikor az áruházak jelentős kedvezményekkel, komoly árleszállításokkal várták a vásárlókat - műszaki cikkek, ruházati termékek, ajándékok - látványos, vevőcsalogató akciókban. Maga az elnevezés arra utal, hogy az üzletláncok számára az év nagy része veszteséges (ezt a könyvelésben piros színnel jelölik), a karácsonyi csúcsszezon - azaz az év utolsó néhány hete - viszont átfordítja ezt nyereségbe: ezt jelölik feketével.
Nem kérdés, hogy tarol a netes vásárlás – de a mobilban van a nagy lépés
A Bloomberg hivatalos amerikai kereskedelmi adatokra hivatkozva írt arról, hogy 103 millióan vásároltak a hétvégén online Amerikában. Ez pedig azt jelenti, hogy a netes vásárlás több embert mozgat meg, mint a fizikai boltok nagy leértékelései (a felmérések szerint ugyanis 102 milliónál kevesebb amerikai választotta a klasszikus boltokat).
Az online vásárlások harmadát mobilról folytatták
A cardnotpresent szakportál szerint 4,45 milliárd dollárt költöttek az amerikai vásárlók a hétvégén a webshopokban, ez pedig jelentős, 14 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest.
Érdemes megnézni azt is, hogy mit vásároltak az amerikaiak a mobiljukon keresztül. A PayPal összesítette a Black Friday napján rendszerében feldolgozott mobilkészülékes fizetéseket.
Mobilkészülékről vásárolt leggyakoribb termékkategóriák a Black Firday napján
- Divatcikkek (a következő kategóriánál négyszer népszerűbb)
- Elektronikai árucikkek
- Kozmetikumok
- Játékok
Országok tízes toplistája a Black Friday napján történt mobilfizetések alapján
- Amerikai Egyesült Államok
- Egyesült Királyság
- Németország
- Ausztrália
- Kanada
- Olaszország
- Spanyolország
- Franciaország
- Írország
- Hollandia
A boltok természetesen egyre inkább ösztönzik online vásárlásra a vevőket: különféle, csak a neten elérhető akciókkal, kedvezményekkel, kuponokkal várták őket a hétvégén is. Sőt, a legtöbb nagy üzletláncnak – már messze nem csak Amerikában, hanem például Magyarországon is – saját mobil applikációja van: ezeken az alkalmazásokon további kedvezményeket kínálnak a vevőknek. A sokszor alacsonyabb árakon túl a mobilos vásárlás mellett szól a karácsonykor halmozottan jellemző hatalmas tömeg, lökdösődés és stressz elkerülésének lehetősége, valamint az, hogy a vásárlási folyamatot jól nyomon lehet követni, és a fizetés is sokkal kényelmesebb.
A PayPal adatai egyébként azt mutatják, hogy a telefonon keresztül vásárlók délután voltak a legaktívabbak: a cég szakértői elemzése szerint sok amerikai kora reggel elment az áruházakba, majd délután otthon folytatta a vásárlást.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.12.03. 23:16:10
Mobilpénztárca 2015.12.07. 13:50:56
www.barclayscorporate.com/content/dam/corppublic/corporate/Documents/research/Future-of-m-commerce.pdf
(11. oldal)
Valóban nagyon sok webshop még nincs mobilra optimalizálva, de ez inkább csak idő kérdése - a nagyobb webshopok többnyire már megugrották ezt a feladatot. Tableteken pedig - amik szintén mobileszközök - már most sem vészes. :)
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.12.07. 20:48:52
Balt 2015.12.26. 12:03:58