Bár még csak két és fél hónapja működik a gyakorlatban a Samsung Pay, a koreai gyártó máris nagy sikerekről számolt be. Közben szép csöndben az egyik nagy konkurens is saját mobilfizetési rendszer fejlesztésére készül.
Két és fél hónapja, augusztus végén indult el a Samsung Pay, a Samsung mobilfizetési rendszere. A koreai gyártó természetesen már most óriási sikerről beszél: a szolgáltatás ez idő alatt egymillió regisztrált felhasználót vonzott, a naponta végrehajtott tranzakciók száma pedig elérte a százezret, míg a tranzakciók összesített volumene máris meghaladta a 100 milliárd wont (25 milliárd forintot).
A több mint százezer napi tranzakció során a felhasználók számos mindennapi áru beszerzését bonyolították ilyen módon a legkülönbözőbb kereskedelmi egységekben, a kis üzletektől a nagy bevásárlóközpontokon át, a diszkontáruházakig. A szolgáltatás ezenkívül bizonyos pénzintézeteknél ATM-es készpénzfelvételre, Samsung Carddal kiegészülve pedig online vásárlásra is használható.
A Samsung a sikert okostelefonjainak népszerűségével magyarázza: az idei évben megjelent legújabb csúcskészülék, a Galaxy Note 5 komoly eladási számai, valamint a Galaxy S6, S6 Edge és S6 Edge+ modelleknek köszönhetően a Samsung Pay felhasználói bázisa stabil növekedést mutatott. A Note 5 tulajdonosok például több mint fele regisztrált a szolgáltatásra. Ugyanakkor a Samssung pay népszerűségének másik magyarázata lehet az is, hogy nem csak az NFC-s készülékeken működik: az úgynevezett MST megoldás segítségével a mágnescsíkos technológiát is tudja kezelni.
A koreai óriásvállalat egyébként folyamatosan bővíti a szolgáltatáson belüli lehetőségek palettáját. Az idei év végéig olyan újdonságok jöhetnek, mint a különböző klubtagságok, valamint olyan funkciók amelyek segítségével a tömegközlekedési bérlet is helyettesíthető. A Samsung Pay Koreán kívül más piacokon is folytatja a terjeszkedést: szeptember végén az USA-ban is elindult a szolgáltatás, mindemellett október 21-től már a legnagyobb amerikai mobilszolgáltatón, a Verizon-ön keresztül is igénybe vehetik az ügyfelek.
Újabb konkurens állt rajtvonalhoz
A Samsung Pay nem mozog könnyű pályán: olyan versenytársakkal kell számolnia mobilfizetési rendszerének, mint az Apple, vagy a Google (Android). A hírek szerint most egy új konkurens is bejelentkezett: GPay néven ugyanis új márkanevet jegyeztetett be az LG.
Lapinformációk szerint az Amerikában bejegyzett márkanév azt valószínűsíti, hogy valamilyen érintésmentes, a mobil eszközökhöz kapcsolódó fizetési megoldás fejlesztését célozza meg a világ ötödik legnagyobb mobiltelefon-gyártója
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.