Vajon mit csinálnak a dél-koreaiak, miközben a metróra várnak? Például vásárolnak a mobiljukkal.
Úgy tűnik, bejött a Tescó virtuális szupermarkete Dél-Koreában. Helyi lapinformációk szerint a Cannes-i Arany Oroszlán reklámfesztiválon díjnyertes értékesítési ötlet első kampánya egy hónap alatt tízezernél is több vásárlót mozgatott meg, és 130 százalékkal növelte az áruházlánc online forgalmát.
A dolog lényege, hogy a metróállomásokon sokszor látható óriásplakátok helyét virtuális üzletek vették át: élelmiszerboltok polcait ábrázolják a fotók. Az utasok okostelefonjaikkal beolvassák a termékekhez tartozó QR-kódot, egy alkalmazás segítségével megrendelik, és mire hazaérnek a munkából, a csomag már otthon várja őket.
Egy éve sincs, hogy kísérletképpen egy metróállomáson hirdették meg a szolgáltatást, ma már élelmiszer-áruház működik így. A megoldás természetesen elsősorban az újdonság varázsa miatt népszerű, de valószínűleg azért is, mert ez egy meglehetősen egyszerű, gyors módja a bevásárlásnak, ráadásul mindezt a felhasználók "üres" idejükben, a metróra várva intézhetik.
Magyarországon is létezik hasonló
A magyar vásárlók is találkozhattak már hasonló megoldással: 2012-ben a Shopline és a G-Roby plakátjairól vásárolhattunk, QR-kóddal, a MasterCard Mobile alkalmazás segítségével. A mobilfizetési alkalmazás egyik fontos eleme a QR-kódos fizetés: használhatjuk például csekkek, közüzemi számlák kiegyenlítésére, de a Rádió Tele5 Taxikban is fizethetünk gyorsan és egyszerűen, egy speciális QR-kód segítségével.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.