Magyarországon az egész éves online kiskereskedelmi forgalom negyede a karácsonyi időszakra esik. Ilyenkor vannak a csúcson a webshopok, és ilyenkor éri meg igazán mobilfizetést használni. Mutatjuk, miért.
A karácsony jelenti a csúcsszezont az online kereskedelemben (is). Az eNET piackutató e-kereskedelmi vizsgálatából kiderül, hogy 2012-ben a teljes éves online bevételnek mintegy 23%-a realizálódott a november-decemberi időszakban. Az idősoros adatok alapján ez nem változott jelentősen az utóbbi két évben, ezért idén is hasonló arányra lehet számítani.
A karácsonyi forgalomnövekedés mögött elsősorban a magasabb vásárlási érték áll, mivel ha a vásárlások számát nézzük, akkor a karácsonyi időszak érdekes módon nem emelkedett ki a többi, kéthavi periódushoz képest, hanem azokhoz hasonlóan a vásárlások körülbelül egy hatodát bonyolították le ilyenkor.
Az elmúlt évek során nem változott jelentősen a legnépszerűbb termékkategóriák köre, a TOP kategóriákon belül csak minimális átrendeződést lehetett tapasztalni. Az internetes forgalom tekintetében sorrendben a dobogón a számítástechnikai, a szórakoztató elektronikai termékek és a könyvek végeztek.
A vásárlók számára az internetes vásárlás egyik nagy előnye, hogy pénzt és időt lehet vele megtakarítani. A karácsonynak a vásárlások számára és azok értékére gyakorolt hatása arra enged következtetni, hogy az online rendszeresen vásárlók köréből kerülnek ki a karácsonyi megrendelők, akik élve az előbb említett előnyökkel, az ajándékvásárlás nagy részét online oldják meg. Nem véletlen tehát, hogy az e-kereskedők egyre inkább a karácsonyi rohamra készülnek.
Most igazán előnyös a mobilfizetés
A karácsonyi e-vásárlási láz természetesen a magyar fejlesztésű mobilfizetési rendszer, a MasterCard Mobile több százezer felhasználóját sem kerüli-kerülheti el. A száznál több elfogadóhely majd' mindegyikéről elmondhatjuk, hogy kiváló ajándékötleteket találhatunk náluk, a különféle webshopokban pedig gyorsan, egyszerűen és rendkívül biztonságosan fizethetünk a MasterCard Mobile alkalmazással.
Beszédes, hogy a legnagyobb forgalmú hazai webáruházakban - mint a Shopline, a G'Roby, az Extreme Digital, vagy az eBolt - is használhatjuk az alkalmazást, így a legnépszerűbb ajándékokat (könyvek, háztartási gépek, televíziók, tabletek, laptopok, ajándékcsomagok) is kifizethetjük a mobilunkkal. Akiknek nincs konkrét ötletük az ajándékozásra, választhatnak például magyar vagy külföldi borokat (Bortársaság), egyedi csokoládékat (chocoMe), vagy épp konyhai kiegészítőket (NoSalty) a MasterCard Mobile-elfogadóhelyek kínálatából. Azoknak sem kell félniük, akik ilyenkor is az akciókra vadásznak, hiszen a legnagyobb kuponos oldalakon (Bónusz Brigád, Veddvelem) is használhatják az alkalmazást. Akik valamilyen kulturális, sport, művészeti programot ajándékoznának, több nagy jegyiroda (jegy.hu, Ticketportal) kínálatából válogathatnak.
Ilyen egyszerű az egész
Mivel a bankkártya adatait csak egyszer kell regisztrálni, a Cellum által fejlesztett alkalmazás segítségével jelentősen egyszerűbb a webshopokban történő fizetés. Nem kell minden egyes vásárláskor begépelni az érzékeny bankkártya adatokat, elegendő csak a mobil számot megadni, és a tranzakciót egy un. mPIN kóddal jóváhagyni. A fizetési alkalmazás használatakor a regisztráció során létrehozott virtuális bankkártyával történik a számla kiegyenlítése.
Ha letöltöttük és telepítettük telefonunkra az alkalmazást, fizetésnél a bankkártyás vagy banki átutalásos fizetés mellett keressük a MasterCard Mobile logóját: az oldal megfelelő ablakában adjuk meg a telefonszámunkat, és indítsuk el a fizetési folyamatot.
Ezek után kapunk egy értesítést a telefonunkra, amely a fizetés adatait tartalmazza. Az üzenetben szerepel a kereskedő neve, a fizetendő összeg és a fizetési határidő. Végül megadjuk az mPIN kódot, kiválasztjuk azt a bankkártyát, amelyikkel fizetni szeretnénk. Ezután a telefonunkra visszaigazolást kapunk a tranzakció sikerességéről, valamint a webshop oldalán is tájékoztatnak a fizetés megtörténtéről.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.